lundi 26 octobre 2015

Napalm Girl: Kim Phuc soignée 43 ans plus tard à Miami




La photo qui coiffe cette entrée est à la fois une des plus tristes et une des plus célèbres de la guerre du Vietnam. J'étais bien jeune au moment de l'attaque de 1972, mais j'ai été marqué par la vision de cette jeune fille nue, souffrante et terrorisée. Elle avait presque le même âge que moi. Le Washington Post revient ce matin sur l'histoire de Kim Phuc qui vit maintenant au Canada tout en étant traitée dans une clinique de Miami pour ses cicatrices.

 "Upon arrival in Miami, Phuc told the AP, “So many years I thought I have no more scars, no more pain when I’m in heaven. But now — heaven on earth for me!”

Despite spending years doing exercises to preserve her mobility, simple tasks — like extending her left arm or carrying her purse on her left side — remain difficult. While Phuc loved to climb trees “like a monkey” and toss guava fruits down to her friends as a child, she was never so agile again after getting burned.

Waibel, who is offering the treatments free of charge, expects Phuc will need up to seven sessions over the next eight or nine months, the AP reports. The lasers being used were originally created to smooth out eye wrinkles, heating the skin to the boiling point to vaporize scar tissue."

http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/10/26/forty-three-years-after-the-burns-that-made-her-the-napalm-girl-kim-phuc-gets-treatment-for-scars/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Les Tours de Laliberté migrent: rejoignez-moi sur le site du Journal de Québec et du Journal de Montréal

Depuis un certain temps je me demandais comment faire évoluer mon petit carnet web. La réponse m'est parvenue par le biais d'u...